Week 5, hoofdpijn, Harry en nog wat andere dingen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu Week 5, hoofdpijn, Harry en nog wat andere dingen. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu

Week 5, hoofdpijn, Harry en nog wat andere dingen.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janneke

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Omdat Carnaval veel vergt van een mens, hebben ze hier op het eiland bedacht dat de dag na Carnaval een vrije dag is. Waarschijnlijk zodat iedereen zn roes uit kan slapen, uit kan kateren, zich kan voorbereiden op een week zonder feest, eten en drank in overvloed en eens goed bij kan komen.
Dus, een vrije dag! Dat was wel lekker!
Tenminste.. dat dacht ik. Toen ik ’s ochtends wakker werd, deed mn hoofd zeer. En nee lieve mensjes, niet van de drank… Remember wat ik in het vorige stukje schreef? Ik was de dag ervoor op het strand in slaap gevallen in de brandende zon. Resultaat: een flinke hoofdpijn zondagavond. Braaf als ik ben, ben ik op tijd mn bedje ingegaan, in de hoop dat de dag erna ik weer fris, fruitig en hoofdpijnloos door het leven kon gaan. Deze hoop bleek ijdel. Ik was geveld. Niets geen bijkomdag, relaxdag. Ik heb het grootste deel van de dag in mn bed doorgebracht in een toestand ergens tussen slapen en wakker zijn in. Sloten water heb ik gedronken (dat zuivert), paracetamol gegeten. Maar het mocht niet baten. Arme ik.. Omdat ik me ook heel slap en duizelig voelde en niet scherp zag, besloot ik dat ik de dag erna de huisarts met een bezoek zou vereren wanneer mijn hoofdpijn niet zou verdwijnen. En de herkansing van de Grote Carnavalsoptocht is hierdoor helaas aan mn neus voorbij gegaan...
En ja hoor.. de dag erna was er nog niets verbeterd in mn hoofd, het was alleen maar erger geworden. En ik was misselijk erbij, nog steeds erg duizelig, erg slap en zag nog steeds niet scherp. Het leek wel op een fikse migraine aanval, alleen voelde de pijn anders dan ik gewend was. Een zonnesteek behoorde ook tot een van de mogelijkheden. Eerst maar even aan Tanja doorgegeven dat ze vandaag alleen naar stage mocht. Toen bellen naar de huisarts. Toen weer Tanja bellen of ze wilde chauffeuren. Het leed deelde ik samen met Hesther, een huisgenootje die zich ook niet oké voelde. Gedeelde smart was echter geen halve smart..
De huisarts is wel een geschikte kerel. Hij heet Harry Jansen, komt (zoals de naam al doet vermoeden) uit ons landje. Ik weet niet of ie dat altijd doet of dat ie vond dat ik er wel erg sipjes uit zag, maar het consult begon met een grapje over iets van auto’s of zo, wat geheel aan mij voorbij is gegaan. De beste man moest weten wat me mankeerde, welke medicijnen ik had gebruikt in Nederland. De werking daarvan heeft hij gegoogled. Ja heus! Moderne middelen staan tegenwoordig voor niets..Met een recept en de waarschuwing dat het nog wel eens dure pillen konden zijn, en wanneer ze niet hielpen, ik absoluut terug moest komen, werd ik naar de Botica gestuurd. Dat is de apotheek alhier. Man wat een dure pillen!! Voor 2 betaalde ik een heuse NAF 157 en een paar cent. Omgerekend in onze fijne euro is toch zo’n € 65 en wat centen (afhankelijk van de koers). Maar goed, beter goede pillen dan vage paracetamol. Harry had me verzekerd dat deze pillen echt alle leed verhielpen. Eerst 1, mocht dat na een paar uur niet helpen, dan de volgende er achteraan. Hoopvol nam ik de eerste pil, dook mn bedje in want ik was alweer bekaf. Een paar uur later werd ik wakker. Maar niets niet leed verholpen!!! Het enige wat ik dacht was: Mn hoofd doet zeer! De rest van de dag heb ik in bed doorgebracht. Ik was zo bekaf, dat ik alleen maar wilde slapen, slapen en slapen. Mn hoofd wilde alleen maar liggen op een kussen, hij wilde niet rechtop. Dus daar heb ik ook maar gehoor aan gegeven.
De dag erna, het was woensdag, was het nog niet veel beter. Tanja mocht weer alleen naar stage, ik moest in mn bedje blijven. De 2e pil maar eten dan, in de hoop dat het helpt. Na weer een dagje slapen, water drinken, slapen, water drinken, wat eten, slapen etc. etc, voelde ik me ’s avonds ietsje beter. Ik heb zo waar een filmpje gekeken, maar ben weer op tijd mn bedje in gegaan. Ongeloofelijk, hoe veel ik kon slapen zeg!!
Donderdag was mn hoofdpijn veranderd in een zwaar en gevoel in mn hoofd. Ik voelde me wel wat beter, maar was nog erg slapjes. Tanja toog voor de 3e keer deze week alleen naar stage, terwijl ik mn bedje verblijdde met mijn aanwezigheid. Hij heeft nog nooit zo veel aandacht gehad als deze week.. :)
’s Avonds was het Nachtwacht avond. Ik ben daar even heen geweest. Vond het wel fijn om even te sociolizen. Had deze week buiten Tanja en de andere huisgenootjes om maar bar weinig mensen gezien. Toch maar weer op tijd naar bed, want ik was en bleef moe!
In het weekend zijn we voor de verandering eens naar het strand gegaan. Braaf als ik was, heb ik de adviezen van mn ouders opgevolgd en ben in de schaduw gaan liggen. En guess what? Ik heb heerlijk liggen slapen... :) !
Het was verder een rustig weekend, niet heel veel bijzonders gedaan verder. Niet naar Mambo geweest, daar was mn hoofdje nog niet zo blij mee. Gewoon erg gerelaxt, veel geslapen. Best saai eigenlijk. Ik was blij dat ik maandag weer naar stage kon!

  • 31 Maart 2009 - 16:59

    Petra:

    Hey Jane,

    Dat klinkt niet best meid. En of je nu spontaan genezen bent of door die pillen... anyways, je bent er weer.

  • 01 April 2009 - 08:37

    Liesjuh:

    Ai, dat klinkt niet goed!! Arme jij. Gelukkig gaat het weer beter, als ik het goed begrijp. (Volgende keer je zeer modieuze B2B-petje opzetten, als die nog leeft?)

    Dikke knuffel!

  • 02 April 2009 - 07:53

    Dinnetje Deb:

    een hartgrondig 'wiehoe' van mijn kant :)
    drie verhalen in één keer...dat maakt een heleboel goed ;)
    tof om alles zo te lezen. wel heel naar dat je zo'n erge hoofdpijn hebt gehad. Maar de zon schijnt en daar gaat het om, hahaha.
    Hier in NL is het ook heerlijk lenteweer!

    dikke knuffel

  • 06 April 2009 - 22:03

    Paps En Mams:

    Meiske,

    Nog 7 daagjes, dan mag je Gijsbert, Karin en ons om 17:55 uur om de de hals vliegen op Hato.
    Wij kijken er allen ernorm naar uit.

  • 06 April 2009 - 22:11

    Paps En Mams:

    Jane wanneer komt je volgende verhaal? Je loopt nog 5 weken achter en als wij komen willen we graag dat je bij bent.
    Wat klinkt dat streng hé (is ook zo bedoeld)

    Knuffel van paps en mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2009

het onderzoek

24 Mei 2009

week 9

20 Mei 2009

de bereisde pinpas

20 Mei 2009

week 8

20 Mei 2009

week 7
Janneke

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 19714

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: