de rest van week 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu de rest van week 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu

de rest van week 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janneke

04 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia Dushi’s

Belofte maakt schuld. En schuld moet worden ingelost. Dus, braaf als ik ben (ugh) typ ik weer een verhaaltje om jullie verder op de hoogte te brengen van mijn Curaçaose leven.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook mezelf ermee heb door zo laks te wezen. Mijn hersens kraken om op te graven wat we allemaal hebben gedaan, op welke stranden we bruin zijn geworden, welke kroegjes en feestjes we hebben verblijd met onze aanwezigheid Maar gelukkig heb ik de foto’s nog, haha.

Zoals gezegd, de woensdag na de overval zijn we begonnen met onze stage. We hadden geen zin om continu na te denken en te praten over wat er was gebeurd en sipjes op onze kamers te gaan zitten. Life goes on. En eigenlijk was het heel relaxt om met andere dingen bezig te zijn! Zo nuchter ben ik dan ook wel weer.
Dus, overdag gewoon aan het werk deze week, woensdag en donderdag dan, want vrijdag zijn we structureel vrij. ’s Avonds waren we niet alleen, dat zijn we hier trouwens nooit: we hebben een heel aantal toffe studenten leren kennen met wie we omgaan.
We hebben Berince en Danielle veel opgezocht, of zij ons. We vonden het heel fijn om met z’n vieren veel samen te zijn. Donderdag zijn we met Bernice, Danielle en een paar huisgenootjes/ vriendinnetjes uit eten geweest. Toch afleiding en toch samen praten. Het onderwerp van gesprek was natuurlijk ook de overval. De schrik zat er wel goed in bij mij. Toch hebben we veel lol gehad en erg gelachen. Een ander onderwerp van gesprek was een radio uitzending hier op Curaçao dat een item had gericht aan de overval. Een van ons heeft een interview afgegeven op het betreffende radiostation. En we hebben de krant gehaald. Dat dan weer wel… Alleen was het en bericht waar geen houtje van klopte. Maar toch, we werden van onbekende studenten ineens halve BN’ ers, of B op de NA’ers (Bekende Nederlandse op de Antillers). Dat dan weer wel…
Die donderdagavond zijn we, goed beveiligd door een grote groep studenten (iedereen was zo lief en bezorgd om ons) naar de Nachtwacht geweest. Dat is een kroeg die bij ons in de straat zit. Een echte Nederlandse kroeg waar Nederlandse smartlappen worden gedraaid. Een funny detail aan de Nachtwacht: op donderdagavond is dat de place to be. De hele Nieuwstraat is daar dan aanwezig. Maar er zit bijna niemand binnen, behalve om drinken te halen aan de bar. Iedereen staat buiten op straat. De sfeer is er altijd erg gezellig. Een goede start om het weekend mee te beginnen. En ja, op donderdag is het hier dus ook studentenstap avond… :)
Vrijdag hebben we een bezoek gebracht aan het betreffende radio station dat de opnames (ook een van Wereldstage) had uitgezonden. Tanja en ik hadden de radio uitzending niet kunnen luisteren. En we wilden graag een gesprek met ze aangaan over hoe alles was verlopen op de dag dat het werd uitgezonden. Maar voor we ons met serieuze zaken gingen bezig houden, eerst een rondleiding door de studio. We hebben alles gezien, van de dames van de telefoon, de dame die het nieuws leest tot een paar opname studio’s waar een dj aan het werk was. Dat scheen trouwens een bekende dj te zijn in Nederland.. Ik kende hem niet, maar ja.. soms ontbreekt het mij aan algemene kennis, ook met dit soort zaken. Zijn naam ben ik dan ook al weer kwijt, sorry guys… . Ik heb altijd al willen weten hoe een radio station er van binnen uit zag, nu weet ik dat dus. En eigenlijk had ik er een veel mooier beeld van dan dit in werkelijkheid was. Ook allemaal bureau’s, computers, laptops en maar een paar studio’s waar ‘het allemaal gebeurd.’ Weer een ervaring rijker en een illusie armer…! Nadat het serieuze gedeelte was afgehandeld, de diepe gesprekken voor die dag waren gevoerd en alle frustraties waren geuit, op naar het strand! Deze keer Hook’s Hut. Ook een erg mooi strand waar we nog even relaxt hebben liggen chillen.
Thuis aangekomen, snel eten want het 3-keer-in-de-week-drama-uurtje begon: we gingen naar een feestje op ‘de boot’ (dat is ook een boot, aan de over kant van het water bij ons. Op vrijdag is dat the place to be (alweer de gehele Nieuwstraat is daar vertegenwoordigd, maar ook stoere, breedgebouwde mariniers en locals) altijd erg druk maar erg gezellig) Anyway: het 3-keer-in-de-week-drama-uurtje: dat bestaat uit alleen maar vrouwen. Eerst wordt er om de beurt gedoucht. Dan wordt er gejammerd voor de kledingkast: ‘Waarom zit alles in de was? Ik heb niets om aan te trekken! Ik ben mn favoriete topje kwijt!’ Bijgestaan en getroost door andere vrouwen wordt er een outfit uitgekozen. Dan voor de spiegel: ‘Ik heb een puist! Waarom is mijn mascara op? Heb jij nog oogschaduw voor me? Nadat alle oneffenheden zorgvuldig zijn weggewerkt en alle koppies van standerig weer fris, fruitig en stapperig ogen is de laatste stap het haar. Ook daarin wordt iedereen geadviseerd en bijgestaan door iedereen. Na een laatste check in de spiegel of alles wel echt zit zoals het moet, kunnen we dan eindelijk gaan. Dit 3-wekelijkse-drama-uurtje is een steeds terugkerend fenomeen en erg gezellig!! Op naar de Boot! Het was een erg gezellig feestje! Ik zal eens foto’s maken voor een goede Boot- impressie. Toen we genoeg hadden gefeest hebben we met een groep studenten nog lang zitten kletsen op de patio bij ons. Toen de vogeltjes al begonnen te fluiten en de zon weer wakker werd, zocht ik pas mn bedje op…:)
Uiteraard waren we op zaterdag nog lang niet bruin genoeg. Dus, hoe verassend: op naar het strand… Deze keer Porte Marie. Ook weer een supermooi parelstrand en een diepblauwe zee. Kun je heerlijk snorkelen heb ik me laten vertellen. Dat ga ik ook zeker eens doen, ik moet eerst zo’n ding zien te scoren.
’s Avonds hebben we heerlijk uit ons dak kunnen gaan op het wekelijkse feestje bij Mambo.
(Alle bovenbeschreven activiteiten hebben we gedaan onder bescherming van een redelijk grote groep studenten. Ik, Tanja ook niet, ga niet meer alleen over straat. ’s Avonds deed ik dat al niet, nu overdag ook echt niet meer)
Van al dat feesten wordt je moe. Dus op zondag hebben we een relaxdag ingebouwd. Daar is de zondag ook voor: relaxen en uitrusten. Daar heb ik goed naar geluisterd.
Na de zondag kwam de maandag, maar dat wordt een ander verhaaltje.

Veel liefs
jane

  • 04 Maart 2009 - 17:16

    Tanja:

    Top! Je begint al bijna op mijn schema te komen!
    Huppakee, we gaan nu naar het strand! Ik ben er aan toe! Wat jij?
    knuffeltje

  • 04 Maart 2009 - 19:05

    Jos VT:

    sjonge jonge, jullie boffen maar hoor met dat mooie weer! ik zit hier in spanje de hele dag met regen/hagel...
    maar dat is dan ook aan de andere kant van de oceaan.. :p
    gr, Jos

  • 09 Maart 2009 - 15:11

    Tanja:

    Schiet is op joh met die verhalen van je, ik ben al op schema tot en met vandaag!
    We gaan!! Straks lekker mijn familie halen!! :D
    xje

  • 13 Maart 2009 - 14:31

    Paps Van Janneke:

    Hé, wanneer komt nu week 3 en volgende, en wat is je planning om helemaal bij te zijn?
    De PIN-pas is geen argument meer want die doet het!!!

  • 14 Maart 2009 - 14:09

    Dinnetje Deb:

    verhalen....

    ik verlang naar verhalen....

    knufkus

  • 17 Maart 2009 - 15:33

    PHIJ:

    Hoi hoi lieve Jane,

    Hebben wij ook weer wat bij kunnen lezen... Fijn hoor! 'k hoop dat je de mail van ons ook gelezen hebt. Het begint hier zowaar voorjaar te worden!! Lekker wandelen met J in de kinderwagen en lekkere vieze slabbetjes wassen van de fruithapjes:) liefs van ons. Suc7gen met stage!!

  • 17 Maart 2009 - 21:04

    Ondeugend Liesjuh:

    Waar blijft toch dat andere verhaaltje?

  • 19 Maart 2009 - 12:48

    Niels:

    Hey Janneke,

    Wanneer ga je weer verder met het inlossen van je schuld? ;-)

    * Hugs *

  • 22 Maart 2009 - 20:13

    Dinnetje Deb:

    verhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalenverhalen
    voor de lezers

    en een knusje voor jou ;)

  • 24 Maart 2009 - 21:16

    Tanja Kuiper:

    Schiet is op met verhalen, ik ben alweer op schema tot op de dag van vandaag!
    shame on you shaggie!
    Vanavond lekker naar de film!!COnfessionso of a shopaholic! Zullen we zo gaan? Tis al kwart over 5!! STelletje harde werkers dat wij zijn!!

    xje

  • 25 Maart 2009 - 10:41

    Liesje:

    Dag lief meisje,

    Er word hier gesnakt naar verhalen!! Er zijn inmiddels alweer 21 dagen stukjesloos voorbijgegaan.. Kan niet hoor! Foei!
    In Tanja's stukje heb ik al wel vernomen dat je bergen hebt beklommen en struisvogels hebt gezoend enzo, maar ik lees dat natuurlijk liever van jou...

    Knuffeltjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2009

het onderzoek

24 Mei 2009

week 9

20 Mei 2009

de bereisde pinpas

20 Mei 2009

week 8

20 Mei 2009

week 7
Janneke

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 19721

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: