week 2, maandag: Tanja's verjaardag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu week 2, maandag: Tanja's verjaardag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu

week 2, maandag: Tanja's verjaardag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

Aan het begin van de 2e week, op maandag, vierden we het heugelijke feit dat Tanja 21 jaar werd. We hadden vandaag nog vrij, zodat we er de hele dag bij stil konden staan.
’s Ochtends vroeg, toen Tanja onder de douche stond, ben ik zachtjes het huis uitgeslopen om een verjaardagsontbijt te halen. Want ontbijt hoort erbij op je verjaardag, het liefst nog op bed. Zo heb ik dat geleerd van ons pap en ons mam: wanneer de jarige nog in bed zorg je voor ontbijt. Vervolgens kom je met het ontbijt in je pyama, met je brakke ochtendhoofd, het haar alle kanten op en schorre slaapkeel samen met de andere aanwezigen al luid zingend ‘er is er een jarig’ de kamer binnen. Het is de schone taak van de jarige om zo verbaasd mogelijk te kijken en kreten te uiten als:’ Wat lief van je!! Dat had je niet hoeven doen!!’ terwijl persoon in kwestie enorm in de gaten heeft dat hij/ zij het niet in zijn/haar hoofd hoeft te halen uit bed te gaan, dan is hij/ zij nog niet jarig… Vervolgens plof je met alle aanwezigen in bed, eet je met zn allen het ontbijt op en smeer je het bed onder de kruimels. Een goede traditie is dat bij ons thuis, altijd al zo geweest en zal altijd wel zo blijven.
Maar op deze verjaardag ging het iets anders. Omdat ik de deur uit moest ontbraken een aantal onderdelen: de pyama, het brakke ochtendhoofd, de schorre slaapkeel en het onder luid gezang de kamer binnen lopen. Tanja was al aangekleed en ze was al teleurgesteld dat ik haar vanmorgen niet had wakker gezongen. Maar het overheerlijke ontbijt zag, wat bestond uit 2 enorme punten chocoladetaart en 2 kokosbroodjes, verklaarde mijn afwezigheid. Nadat Tanja en ik samen voor Tanja hebben gezongen, besloten we te ontbijten met de chocoladetaart.
De rest van de dag bestond uit lekker relaxen en chillen thuis. We zijn langs de zee gelopen met een aantal andere nieuwe vriendinnen. We hebben een leuk restaurantje uitgezocht om ’s avonds met 12 vrienden te gaan eten. Heel mooi en romantisch in een fort aan zee met een tafel bij het water…
Toen was het alweer tijd om te douchen, onszelf mooi, Tanja uiteraard het mooist, te maken, een vriendin op te halen en met zn 12en naar het romantische restaurantje te gaan. Daar hadden we een aantal verassingen voor Tanja. Er was daar een achtergrondbandje dat voor Tanja in de meest uiteenlopende talen het overbekende ‘Happy Birthday’ heeft gezongen. Er was een buis met confetti die werd leeggeschoten (de knal viel me tegen..) en Tanja kreeg een gratis dessert. Maar daarbij moet ik toegeven dat deze verassing was bedacht door het huis en niet door ons.. Het enige wat jammer was dat we ontzettend lang op het eten moesten wachten. Maar dat mocht de pret niet drukken!! De verjaardagssfeer zat er goed in. En helemaal toen Tanja de cadeautjes kreeg. We hadden een luchtje voor haar gekocht, waar ze ook vanaf wist. Op de dag dat we dit luchtje voor Tanja hadden gekocht, had ze een heel leuk jurkje gezien, wat ze zo ontzettend graag wilde hebben!! Ze had het alleen nog niet gekocht. Het weekend hiervoor was ik samen met Hesther met een smoes met de auto weggegaan om dit jurkje voor Tanja te kopen. Tanja was erg verrast en blij dat we dit voor hadden gekocht! Als laatste verassing hebben we Tanja’s eten betaald.
Al met al was het tot zover een geslaagde verjaardag van Tanja!!

Lieve en steeds bruiner wordende groetjes ;)

jane

PS: omdat er weinig foto’s op de site kunnen worden geplaatst, heb een mijnalbum aangemaakt waar ik mijn foto’s plaats.De link is:

http://www.mijnalbum.nl/Album=TIMTNJ3K

Check die link dus voor de foto’s!!

  • 19 Februari 2009 - 19:38

    Reina:

    Die chocoladetaart zag er erg goed uit !

  • 20 Februari 2009 - 20:44

    Matthea:

    Omdat je nu op "werk"vakantie bent, vind ik het niet erg dat je mijn verjaardag gemist hebt, maar volgend jaar verwacht ik als goedmakertje precies het bovenstaande verhaal op mijn verjaardag.

    Inclusief Leen van de Toren!!!

  • 23 Februari 2009 - 20:36

    Jeanet (ma Van Tanja:

    he Janneke

    Waar blijft het vervolg van je verhaal iedereen is in spanning wat er komen gaat. Jullie beleven zoveel laat ons meegenieten.

  • 24 Februari 2009 - 09:57

    Lia :

    noemen ze dit nou stage??

    Jammer dat wij dat vroeger niet kenden!

    groetjes

  • 24 Februari 2009 - 15:08

    Dinnetje Deb:

    ik wil een knuffel, een echte.... :')

  • 26 Februari 2009 - 21:04

    PHI:

    Ik ben sinds vandaag weer online. Wij hadden nu pc -probleempjes...Ik heb opgevangen dat er ook een keerzijde is aan de mooie, feestige zonnige tropische omstandigheden daar.
    'K ga je morgen mailen. Heel veel liefs en XXX-jes van ons allemaal.

  • 27 Februari 2009 - 10:41

    Niels:

    Poe poe, ontbijten met chocoladetaart? Toe maar!

  • 27 Februari 2009 - 23:01

    Pa Van Janneke:

    Jane, ik vindt het nu toch zo onderhand wel eens tijd worden voor een nieuwe update. We zijn allemaal benieuwd naar het vervolg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2009

het onderzoek

24 Mei 2009

week 9

20 Mei 2009

de bereisde pinpas

20 Mei 2009

week 8

20 Mei 2009

week 7
Janneke

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 19666

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: