zondag, maandag en dinsdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu zondag, maandag en dinsdag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu

zondag, maandag en dinsdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janneke

31 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Deze 3 dagen plak ik maar even samen, omdat deze in het teken stonden van een aantal items:
- zon
- strand
- laptop
De zon en het strand zullen voor zich spreken. Zowel zondag, maandag als dinsdag hebben we heerlijk genoten van en gerelaxt in de zon. En zowaar heb ik me gehouden aan de goede adviezen en me zeer regelmatig met een zeer hoge zonnebrandfactor ingesmeerd..! Maar in deze hitte wil je dat ook wel. Ik merkte dat mijn inwitte huidje daar echt om schreeuwde! En de zon brand heel stevig. En ik kan jullie zeggen: al dat gesmeer (en vervolgens extra gezweet) levert wel het gewenste resultaat op! Ik ben al een beetje bruin, ik kreeg gisteren zelfs het complimemt:'jij zit hier zeker al een tijdje, of niet, jij bent al redelijk bruin!' Een mooiere bevestiging bestaat bijna niet. Dus: de kans dat ik gebruind als een Antilliaantje (die hebben de kleuren bruin ook in de meest uiteenlopende varianten) terug kom is zeker aanwezig!

Zondag hebben we genoten van een werkelijk schitterende zonsondergang, Ik heb daar foto's van gemaakt die ik jullie zeker niet ga onthouden! Zo fantastisch, de zon die steeds verder in de zee lijkt te zakken, de lucht die dieprood kleurt en een schitterende gloed afgeeft over het water..! Ik kan daar echt lyrisch van worden!

Maar ondanks deze mooie en ongetwijfeld jaloers makende belevenissen zat er deze dagen ook een keerzijde aan de medaille. Daarbij kom ik bij punt 3: laptop.
Mijn laptop heeft afgelopen zondag besloten dat ik het allemaal zelf uit kon zoeken. Hij deed niets meer. Hij wilde niet meer opladen, niet meer aan. Paniek in de tent, want wat moet ik hier op Curacao zonder een laptop die doet wat ie moet doen? Eerst dacht ik, naief als ik was: hij heeft er even geen zin meer in, komt vanzelf wel weer. Maar niet dus. Toen gingen de paniekbellen rinkelen! Geen laptop = geen muziek, geen communicatie, geen afstudeeronderzoek, geen ontspanning, helemaal niets!!! En op zondag zijn de winkels dicht, dus kon ik ook niet naar de laptopdokter. Dan maar zelf op onderzoek uit. Conclusie: de adaptor heeft er geen zin meer in, de stroom kwam niet aan in de laptop.
Ik was er chagerijnig van, ondanks het mooie weer.

Maandagochtend togen wij, met de laptop onder de arm naar de laptopdokter. Maar er zijn vele elektronica zaakjes hier in Punda, maar geen verkochten losse laptoponderdelen en adaptors. Zaakje in, zaakje uit met telkens: Nee, ik kan je ook niet helpen, maar het zaakje verderop wel. Eindelijk kwamen we bij het zaakje waar mijn hoop op was gevestigd, maar ook nee. Gelukkig kreeg ik een kaartje mee van een zaak, een eind weg, waar ze er dan wel verstand van hadden. Maar die was op maandag gesloten..Grmbrl!!
In een ander zaakje, wat er niet zo professioneel uit zag als de anderen, werkte een mannetje die in ieder geval deed alsof hij er verstand van had. En hij verkocht adaptors, van die universele. Maar daar werd de laptop ook niet beter van. Het lag dus niet aan de adaptor maar waarschijnlijk aan de accu. Maar ja, daar had het mannetje niet zoveel verstand van, zijn broer wel. Maar ja, die was op vakantie en kwam eind deze week terug, dus die ging of zaterdag of volgende week ergens weer aan het werk. Moest ik dan maar terug komen. Grmblr!! Daar heb ik het geduld niet voor!
Een aantal telefoontjes met het thuisfront later togen we weer naar het mannetje. Of hij een aantal schroefjes aan de achterkant los wilde halen, konden we kijken wat de accu was. Maar ja, ik, a- technisch als ik ben, heb ik geen verstand van hoe een laptop eruit ziet! En dat mannetje ook niet. We stonden met zn 3en erg (non) intelligent te kijken naar de binnenkant van de laptop, zonder ook maar te weten wat wat was. Dat werd ook geen succes. Ik moest echt wachten op vakantiebroer van mannetje Mijn humeur werd er niet beter op kan ik je vertellen.

Al mijn hoop was op de elektronica dokter een eind verderop gevestigd.
Dus, dinsdag togen we, met de laptop onder de arm naar de volgende laptop dokter. Daar hadden ze monteurs, wat ik nog niet eerder had meegemaakt, die mijn laptop mee naar achter nam. Na 5 minuten kwam deze dokter met de diagnose: de accu is dood. Het levende, uhh, dode bewijs lag in zijn handen. En nee, hij had geen nieuwe, die moest ik dan uit Nederland of Amerika halen. Wat een opluchting dat de diagnose gesteld was! En een nog grotere opluchting was dat ik gewoon kon laptoppen, mits hij continu (zonder) accu aan de stroom stond Ik had er al nachtmerries van gehad, nu kon ik weer rustig slapen! Ik kon die monteur wel om zn hals vliegen, omhelzen, klapzoenen geven!! Heb ik niet gedaan hoor, wees gerust. Ik heb alleen een gat in de lucht gesprongen en 10 keer gestameld hoe blij ik was en 20 keer 'Danki, danki', gezegd.
Na weer etterlijke telefoontjes komt er nu een accu deze kant op.
Hulde aan mn pa!!!
En ik kan weer internetten, communiceren, muziek luisteren, relaxen en alles doen wat ik moet doen. Is stukken beter voor mn humueur.. :)

Dit bovenstaande verhaal geeft dan direct antwoord op de niet gestelde, maar ongetwijfeld gedachte vraag: waarom staat er nog niet zoveel op de site?
Het geeft antwoord op de al vaak gestelde vraag: waar blijven de FOTO'S??? Ik beloof jullie: morgen, zaterdag ( o nee, dat is vandaag al..) maak ik tijd om de foto's te plaatsen. Heb dus nog even een tiny little bit geduld..

Nu ga ik slapen.

Bon nochi!
Voor jullie: Bon dia!

  • 31 Januari 2009 - 13:44

    Jeroen:

    zo te zien zit je ook weer op een 'normaal' ritme.

  • 01 Februari 2009 - 20:49

    Dinnetje Deb:

    Hey lieverd!

    Hahaha, dat moet jou ook weer overkomen :P dat met die laptop...
    Jammer dat ik er niet bij ben om samen even flink in een deuk te liggen ;) Zo heb je je eerste avontuur binnen, kassa!
    Ik ben benieuwd wat je verder nog beleefd. Voor nu zeg ik: veel succes met het beginnen met je stage!! En zegen erover gewenst. Ik zal kijken of ik van de week wat ruimte heb om een mail te schrijven over mijn dagen.

    Heel liefs en een dikke internet-knuffel!

    Debora

  • 02 Februari 2009 - 16:54

    PHIJ:

    Wat fijn dat het allemaal geregeld kan worden met je laptop. Wellicht dat we dat ook kunnen merken aan de MSN:)Hoe zit dat met de skipe?? Kunnen wij dat ook doen?
    liefs van ons

  • 02 Februari 2009 - 17:36

    Stean:

    dat is schrikken, gelukkig is de accu onderweg. ;-)

    veel plezier.

    ciao

  • 03 Februari 2009 - 08:12

    Niels:

    Hey Janneke,

    Fijn om te lezen dat je daar prachtig weer hebt. Hier is dat helaas wel anders, het begint weer kouder te worden!

    Wat klote die problemen met de laptop, maar knap dat je (weliswaar met enige hulp) er uit bent gekomen!

    Groetjes en knuffel!
    Niels

    P.S.; waar blijven die foto's? =P

  • 04 Februari 2009 - 07:22

    Liesjuh:

    :D

    Dag bruinert,

    Wat een avonturen.. En ik ben wel een beetje jaloers op de zon hoor... 't is hier nog steeds om te rillen. Moet wel lachen hoor, zie het helemaal voor me hoe je ongeduldig staat te zijn bij de relaxte computermannetjes. Gelukkig dat het ding weer aan kan.
    Oja, de 'r' in "etterlijke telefoontjes", ik hoop voor je pa dat dat een tikfout is. :P

    Toedels!

    x Liesbeth


  • 10 Februari 2009 - 07:16

    Jellie:

    He Jannie,

    Goed om te horen dat het laptopprobleem is opgelost. Ik kon steeds niet op je site komen, kwam er achter dat ik iedere keer 1 lettertje verkeerd had! Haha nu toch je verhaal gelezen.
    Veel succes!!
    Hier gaat alles zn gangetje, lekker rustig.

    Liefs Jellie

  • 10 Februari 2009 - 14:18

    Jetty Schutten:

    Hoi Nichtje,

    Het is spannend zeg die belevenissen van je. 'k Hoop dat je de minder leuke dingen van vorige week toch weer snel kunt vergeten. We hebben de interviews gehoord via de link. We hopen dat jullie verder gewoon je stage opdrachten kunnen uitvoeren en natuurlijk dat je laptop het blijft doen. Het lijkt anders wel een heel mooi eiland en iedereen die er is geweest die is er ook heel enthousiast over. Jammer dat het zo ver weg is anders kwamen wij ook even langs!
    Hou je taai en tot je volgende blogupdate!
    Groetjes uit Zwijndrecht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2009

het onderzoek

24 Mei 2009

week 9

20 Mei 2009

de bereisde pinpas

20 Mei 2009

week 8

20 Mei 2009

week 7
Janneke

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 19714

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: