Week 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Janneke Schutten - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Janneke

31 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Het gekke is, dat je van weekenden moe wordt. Ik snap toch echt niet hoe dat kan.. In het weekend doe ik eigenlijk bar weinig: ik lig met mn luie kont op het strand, bruin te worden. Daar zou je van uit moeten rusten toch? Ja, oké, ’s avonds ga ik dan wel regelmatig uit, maar door strand- gehang, zou de moeheid van het uitgaan toch wel weer verdwenen moeten zijn… :( Als iemand hierin een tip voor me heeft, tis welkom. Ik breek mn hersens hier bijna over.
Anyhoe, na de zondag en maandag uit mn vorige stukje, brak toch onherroepelijk de maandag weer aan. En jongens, ik heb me toch zo’n unmeunige hekel aan de maandag!! Mijn hersens willen op maandag niet meewerken, dufheid tekent mijn maandag. Elke week weer. Ik ben er dan ook voor om een tussendag in te stellen, zo tussen het weekend en de week in, om, om te schakelen van het weekend, jezelf grondig voor te bereiden op de werkweek en alles (altijd veel te veel…:) ) wat er dan gebeuren moet. Wie is voor? Laten we een petitie indienen..haha.

Maar, ik dwaal af. Het was weer maandag. We hebben deze dag de planning gemaakt van ons afstudeeronderzoek en een opzet gemaakt voor de enquetes. Lekkere saaie maandag werkzaamheden, achter het laptopje zitten en…typen maar. Maar, dat zal de komende maanden wel tekenen denk ik..typen, typen en nog meer typen… Ik ben er al wel achter dat ik geen typ- en kantoor-miep ben!

Maandagavond hebben we de ouders van Hesther, een huisgenootje van me, opgehaald van het vliegveld. We hebben daar echt heel lang staan wachten. Er was een strenge douane- controle, met koffers die moesten worden opengemaakt en zo. Tja,en dat kost tijd. Maar..het wachten werd beloond en Hesther kon haar ouders in de armen vliegen. Tanja en Hesther zijn met haar ouders meegegaan naar het appartement, Mirjan en ik zijn vast naar huis gegaan om eten te koken. ’t Was laat toen we pas achter ons bordje zaten.

Dinsdag gingen we leuke dingen doen! We zijn samen met Nadine (stagebegeleidster, opdrachtgeefster) de middelbare scholen bij langs geweest. We hebben daar uitgelegd wat voor onderzoek we gaan doen, gekletst en kennis gemaakt met de schoolhoofden etc. Straks, als de enquêtes klaar zijn, gaan we deze afnemen onder de leerlingen op de middelbare scholen. Het is dan wel handig te weten waar de locaties zijn, deze zijn onder andere verspreid over Selinia, Santa Rosa, een paar wijken van Willemstad (voor de geïnteresseerden, kijk maar op de kaart..)

Dinsdagavond hadden we het afscheidsfeestje van Bernice. Zij is een van de meiden die samen met Tanja en mij is overvallen. Ze ging naar Nederland maar dat gaat natuurlijk niet zonder daar aandacht aan te besteden.. ;) Dus hadden we een verrassingsafscheidsfeestje voor haar georganiseerd. Lekker ’s avonds aan het strand met een grote groep toffe mensen hebben we Bernice even in het zonnetje, uhh, de maneschijn :) gezet. Er werd met weemoed terug gekeken op de tijd die we hebben gehad. We hebben gelachen, er werd een traantje weggepinkt. En uiteraard, voor het ‘we-hebben-altijd-de-foto’s-nog-moment’ werden we door onze huisfotograaf vereeuwigd. Op tijd naar huis, want door de weeek gaat het wekkertje altijd op een zwaar onchristelijke tijdstip… :(
En dus stonden we deze week voor de 2e keer op Hato. Deze keer om Bernice uit te zwaaien. Een gek moment. Ze is een van de meiden die ik nog niet zo lang kende, maar met wie ik veel heb meegemaakt. Dat schept een band. En dan gaat ze ineens weg..

Donderdag is het standaard Nachtwacht avond. Dus hebben we daar lekker een drankje gedronken, midden op straat :) das de gewoonte hier. De kroeg is leeg, iedereen staat op straat. We werden uitgenodigd om mee te gaan naar Cinco, een discotheek hier in de buurt, waar ook alle militairen standaard schijnen te komen. Ach, we deden eens gek :) en zijn meegegaan. Het was megadruk. Voor we binnen waren, waren we al behoorlijk nat geregend. Maar dat bedorf de stemming niet! Binnen stonden we hutje-mutje. Vele studenten, locals. Die militairen heb ik niet echt gespot, ze waren waarschijnlijk incognito... Na een nachtelijke tosti, wat gewoonlijk is na een avondje lekker uitgaan, lag ik zwaar te laat in mn bedje.

Vrijdag ben ik met Tanja, Daan en Jantine (2 huisgenootjes van ons) naar Kleine Knip geweest. Dat is een heel mooi natuurlijk strand bij WestPunt. Zo’n strand wat je ziet in de folders bij de reisbureaus, als het gaat om reclame voor Curacao. Het was vandaag erg mooi weer, strak blauwe lucht. Ideaal weer om eens goed foto’s te kunnen maken, die ik jullie zeker niet ga onthouden!
’s Avonds zijn we weer naar de Boot geweest, waar het weer een gezellig feestje was.

Zaterdag zijn we naar Mambo geweest, een strand vlak bij ons in de buurt. In het weekend erg druk, erg commercieel. Zelf ben ik meer van de rustigere stranden richting Westpunt. Maar een dagje Mambo is ook geen drama.
Misschien denken jullie: stage en alleen maar strand, strand en strand. Saai hoor! Maar nee. Het is echt heerlijk om te relaxen. Lekker muziekje en boekje erbij. Beetje zwemmen, beetje zonnen, beetje half slapen, beetje kletsen, soms een spelletje spelen en dan aan het eind van de dag weer naar huis.. En het is voor de goede zaak: wanneer ik niet zo bruin als een Antilliaantje thuis kom, geloven jullie straks nog niet dat ik echt op Curacao ben geweest.. :) Ik doe het dus ook voor jullie. Wat een drama, haha.

’s Avonds zijn we weer naar Mambo geweest, maar nu om lekker te stappen, te dansen onder de sterrenhemel. Echt zo heerlijk, elke keer maar weer! We hebben nog naar breake dancing gekeken. De Antilliaanse jongens hier zijn daar echt goed in!!
Moe van een drukke week met veel verschillende dingen, indrukken, maar ook echt voldaan rolde ik dan uiteindelijk weer mn bedje in. Het is hier echt heerlijk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2009

het onderzoek

24 Mei 2009

week 9

20 Mei 2009

de bereisde pinpas

20 Mei 2009

week 8

20 Mei 2009

week 7
Janneke

Actief sinds 16 Jan. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 19723

Voorgaande reizen:

23 Januari 2009 - 30 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: